♥♥Mummy Adriana♥♥: ~Selamat Hari Pekerja~

FAMOUS DARLINGS

Tuesday, 1 May 2012

~Selamat Hari Pekerja~

Assalamualaikum Darlings....

Ehhh jap je dah tiba pon 1st May kan? Almost half of the year la....Hishhh begitu pantas masa berlalu. Dah tercapai ke suku atau separuh dari azam untuk tahun nie? Huahahaha...mummy tanya cam kompiden je kan, padahal diri sendiri pon terkontang kanting! Aisehhhh cam ne nie :)

Korang sume mesti cuti. Wah bahagia je rasa dapat melekat lama-lama kat tilam empuk. Pastu bangun mandi dan bersiap kuar jenjalan! Ye dak? Hhaha mummy jugak la yang keje :( Huhh sedihnya kerja di Hari Pekerja! :P Mummy punya cuti masa orang lain sibuk kerja! Takpe-takpe....cari rezeki halal tu satu ibadah. :) Mintak Allah murahkan lagik rezeki mummy sefamily!

Semalam..seharian duduk dalam kereta. Kebas ha bontot beyonce mummy nie..:P mana ngan Adriana lagik. Settlekan perkara-perkara penting...yang sangat urgent needed! :( Nasib la daddy yang drive kan...buleh la rehat-rehat je. Bila dah selesai sume hal-hal penting VIP tu legalah sikit. Tapi penatnya memang maha dasyat! Sakit sume badan :( Dah la makan sebanyaknya sampai tak ingat dunia! Hahaha....rase perot nak meletup duduk dalam kereta! :)

Apa yang korang faham pasal Hari Pekerja? Bagi mummy....setelah penat lelah bekerja, kita patut menghargai diri sendiri. Memangla ekonomi sekarang pon tak berapa nak bagus kan, belanja pon sejimat yang buleh! Tapi tak salah lau kita hadiahkan diri kita dengan barang mewah mungkin?? =D Bukan selalu pon nak manjakan diri. Lau selalu bukan manja lagik...tu dah masuk gedik plus mengada-ngada. Hahaha...Dapat gaji je mesti fikirkan untuk sisihkan bagi bayar benda-benda yang penting dulu kan? Belom lagi segala ngan bayar pengasuh anak la, duit yuran tuisyen anak la, duit undi ngan kengkawan opis la...:P Poning kepala ha nak memikir banyak sangat nak dibayar! Hikss.....jadi mummy rasa sekali sekala buleh sisihkan sikit untuk diri sendiri yang penat bekerja! :) Penghargaan untuk diri sendiri. Nak dapat hadiah dari suami mungkin la setahun sekali masa birthday je? Kannn? :P Lain le sape-sape yang ngah bercintan-cintun, mesti banyak hadiah berderet-deret....:)

Selain daripada beli hadiah untuk diri sendiri...buleh jugakkan kan pergi bercuti! :P Ikut bajet la...tak yah la nak ke oversea bagai! Kan ke Malaysia banyak tempat-tempat menarik tertarik....google la! Lau mummy pilih pulau la...sebab suka sangat-sangat ngan laut :P Hehe buleh berangan cam cerita Baywatch...tapi tak la seksi maut cam Pamela Anderson tu. :) Mesti best dapat bercuti ngan family...jauh dari kesibukan kerja. Release tension...lupakan sekejap masalah yang melanda tak henti-henti cam tsunami....:) Mummy pon ngah planning nak pergi satu pulau nie...Lau jadik nanti mummy will update dalam blog! Wahhh tak sabarnya...bunga-bunga cinta hati nie...=D

Okla darlings famous amous...SELAMAT HARI PEKERJA buat semua yang bekerja!

* Akak yang kerja jual pisang goreng pon bercuti di Hari Pekerja tau! Hahaha makan roti cicah kopi jela kat umah...sobss !


Tata Darlings!




12 Pretty Darlings:

sis92 said...

wah mumy entri rojak ni mcm2 ada hehe
nak g bercuti eh nanti update entri bgambar okey :))

Mummy Adriana said...

hahahha rojak ke? buleh la pasemboq skali ea? :P tu la tgu pegi bercuti

afzalsukasuki said...

pegi pulau mana la tu kan mummy?hahaha.saya teringin nak pegi pulau redang :D

yana halim said...

mummy....thanx sudi singgah. apa pun sy sgt sukakan cuti. masa tu la boleh kemas rumah dan main masak-masak. kalau hari kerja, rasa mcm tak sempat. nak ngadap blog lagi...hehe

Mummy Adriana said...

@afzalsukasuki
pulau pangkor ngan pulau perhentian dalam senarai :) hiksss after raya nt la kot

Mummy Adriana said...

@yana halim

my pleasure syg...:) btul pompuan lau cuti mestila ke dapur,,,,:) kemas umah,ngan anak lagi...cam2

Jen Jen Izaicun said...

thanks.. hehehe

Mummy Adriana said...

@Jen Jen Izaicun

sama-sama daun keladi...nanti dtgla lagi :P hahahaha

misz_eyza said...

hahaha eyza lagi tensen semalam.. semua kedai makan dan pasaraya tutup sempena hari pekerja...last beli makan tghari nasi goreng yg pahit...hitam cam kuali dia goreng..

Mummy Adriana said...

@misz_eyza
itu baru betul2 hari pekerja! hahahaha nasib la eyza kena makan nasi goreng yang pahit tu...awat tak komplen cheq?

misz_eyza said...

segan nak komplen sebab penjual tue jiran depan umah hehe...

Mummy Adriana said...

@misz_eyza
alaaa eyza nie takut ape? dah tak sedap....:P

Hye Darlings...

Jom link exchange kt sini,mummy will follow you back..ARIGATO (^_*)

Copyright © 2011 Reserved to Mummy Adriana's
Design by Azhafizah.Com