♥♥Mummy Adriana♥♥: ~ Si Kecil Yang Tak Berdosa~

FAMOUS DARLINGS

Monday 3 October 2011

~ Si Kecil Yang Tak Berdosa~

Assalamualaikum Darlings....

Mummy terpanggil utk share something yg mmg mummy tgk semakin berleluasa skang nie. Pembuangan bayi,pembunuhan bayi yg baru lahir sememangnya meningkat statistiknye. Mengapa si kecil yg tidak berdosa ini dibunuh dgn tiada rasa simpati langsung? Layakkah anda dipanggil ibu sedangkan anda juga yg membunuh si kecil ini? Ya Allah..mummy x snggup nk dgr apatah lagi nk lihat mayat2 si kecil yg tak berdosa ;-( Sangat sedih dan pilu mengapa manusia zaman skang dengan mudah mahu melupuskan segala natijah dari dosa yg mereka lakukan. Berani buat berani gak la menanggungnya. Sudahnya si kecil yg sememangnye tidak pernah minta dilahirkn ini DIBUNUH DENGAN KEJAM TANPA PERIKEMANUSIAAN~!

Statistic Pembuangan Bayi (Ini x termasuk yg tidak direkodkan)

Apa yg menyedihkan ag ialah kebanyakkan pelaku ini ialah dari kalangan orang MELAYU kite. Dah xde ag ke rase simpati kite? Sudah hilang kew kewarasan akal fikiran kite? Bukan hanya si pelaku yg harus dipersalahkan..ramai lagi pihak2 yg terlibat secara langsung dan tidak langsung. 

Tidak semua masalah dapat diselesaikan dgn hanya mengambil jalan kecil menghapuskan si kecil ini. Banyak lagi cara yg boleh kite wat lau kite ditempat2 si pelaku nie. Selalunya si pelaku terdiri daripada ank2 gadis remaja yg hilang arah disebabkn oleh masalah sosial dan pergaulan bebas yg melampau. Ada juga pelaku dikalangan wanita2 yg terdesak nk menutup dosa sendiri, dan si kecil itu gak la yg jadi mangsanye.

Ada banyak lagi cara yg boleh dilakukan utk mereka2 nie selain daripada PEMBUNUHAN KEJAM tu. Mummy nk bagi tips2 cm ne nk keluar dari masalah ini. Dosa kite ngn Allah tetap dikire, namun seperti yg kite ketahui, Allah itu Maha Pengampun,Maha Penyayang..bertaubatlah dan pohonlah keampunan dariNYA, juga berdoa agar kite dijauhkan dari segala maksiat dan malapetaka.

Antara sebab-sebab yg menyebabkan perkara ni berlaku :-

* Kurangnya pendidikan agama ibubapa.
* Tiada perhatian dirumah yg menyebabkn mereka mencari hiburan diluar dan seterusnya terjebak dalam gejala sosial lantas membawa kepada terjadinya kehamilan di luar nikah.
* Terlalu taksub kepada teman lelaki (alahai lau awk x serah body pun ramai lagi yg masih boleh bg cinta sejati) kn?
* Takut nk luahkn masalah pada owg2 yg boleh dipercayai (family,kawan2 rapat or kaunselor)
* Mahu penyelesaian yg mudah ("lau aku buang baby nie x payah la aku tanggung lagi azab nie")~amboi senangnye.
* Cepat terpengaruh dgn rakan2 sebaya (dengan alasan nk mencuba ajew.."ala,xkn mengandung pun") pokok pangkalnye pada diri sendiri,biarlah owg laen nk wt pun..yg penting kite x terjebak!

Tips nk kuar dari masalah nie :-

* Cari family rapat,kawan2,ataupun rujuk pada kaunselor (yang boleh dipercayai) utk luahkan mslh yg kite ader nie.
* Jika anda gugurkn pun sme gk ngn membunuh (lahirkn bayi anda)
* Lau xnk bela pun (mgkin masih belajar atau apepun alasan ko) bagi pada owg yg boleh menjaganye. Selalunye family kite pun bole bela si kecil itu. Jgn plak dibuang sesuka hati ko yew!
* Daftarkn diri ke pusat pemulihan akhlak (sekurangnye ko INSAF dan jg diri ko dari berulang dosa yg same)
* Jauhkn diri daripada manusia2 bangsat nie (BF ko yg x bertanggungjwb tu,kwn2 yg same gonjengnya ngn BF ko tu) masa susah tinggal ko sowg ajew taw!
* Dekatkan diri dengan PENCIPTA kita iaitu Allah Swt, sesungguhnya perkara yg baik itu dtg dari Allah dan yg buruk itu dtg dari diri kite sendiri. 


Mummy hope ape yg mummy share nie sedikit sebyk membuka mata kite semua. Xnk dan x ingin ag dgr SI KECIL YANG TAK BERDOSA ini dibunuh dengan mudahnya...~! Jom kite muhasabah diri,kite x sempurna,namun Akal yg diberi itu gunakan lah ngn sebaiknya...Wassalam. 

Jom Klik bawah nie darlings :-






2 Pretty Darlings:

~Beb~ said...

Eurghhhh...!!! Nnti 1 hari nanti minah tu x dpt bby lnsg pdan muke.. Hee!

Unknown said...

tu la...me mmg terpanggil nk bgi civil awareness pada sume...! Owg yg nk ank x dpt..dia sng2 bunuh dan buang....ciannnn bby comel2 ;(

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers
Hye Darlings...

Jom link exchange kt sini,mummy will follow you back..ARIGATO (^_*)

Copyright © 2011 Reserved to Mummy Adriana's
Design by Azhafizah.Com